tisdag 22 december 2009

Koh Phangan

Som vi berattade tidigare sa befinner vi oss nu pa Koh Phangan. Vi kom hit innan lunchtid igar och installerade oss i var nya bostad. Vi bor i en alldeles underbar bungalow som ligger ca 10 sekuner bort fran var egen lilla stand, Sunset Beach.
Var bungalow ar gor frasch, vi har en egen tradgard dar vi nu har klatt en palm i det fina julpyntet vi fick av ninni :) det gar ingen nod pa oss da vi ligger i var privata hangmatta, laser en bok och ser ut over det skimrande havet!

Gardagen spenderade vi alltsa pa var egen strand och pa kvallen besag vi oss omkring i den lilla byn. Vi hittade aven en ny favorit restaurang, dar vi betalar skit och ingenting for god mat :) Kvallen avslutades med att vi satt i timtal pa var harliga altan och pratde igenom livets "stora" fragor. Pricken over i var nar vi dessutom tande vart julgransljus :)

Dagen som varit har vi agnat at sol och bad. Vi var pa den "riktiga" standen idag dar vagorna ungefar var i tsunamistorlek. Vi lekte rugby i vattnet och forsokte tackla vagorna :) Trots vara forsok att sta emot dem sa spolades vi ivag ganska snabbt, men oroa er inte modrar, vi hade koll pa laget ;)

Snart ar det jul for er dar hemma, men har skulle man kunna saga att julen inte ens existerar. Vi har knappt koll pa vilken dag det ar, och nar vi undrar vad klockan ar sa sager vi bara.. - vet inte, det ar nog eftermiddag skulle jag tro..

Ah, nu maste vi dra..hoppas ni har det bra (harligt rim) ;) Ciao pajasar!!

11 kommentarer:

  1. Hej livsnjutare där!!

    Det låter som Ni har det hur gott som helst, skönt för oss mödrar (o även fäder) att höra!! Nu kommer det väl snart nya bilder hoppas jag!

    Många kramar mamma Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vi har haft några undebart fina vinterdagar med rimfrost och solnedgångar i världsklass.
    Kvällshimlen ståtade igår kväll med en nymåne
    och ett stjärnhav som var otroligt.
    Har en liten fin julgran och nu är det bara
    skinkan som skall griljeras.
    God jul på er o sköt om er.
    Britt/Börje

    SvaraRadera
  3. Hej där!
    Låter helt underbart! Ingen klocka, ingen tid att passa. Skulle gärna vilja se er julpyntning. Kan ni sända en bild?

    Kramar
    Maritha och Anders

    SvaraRadera
  4. Hej Anna. Det börjar dra ihop sig till jul nu Imorgon blir det "som vanligt" julbord hos farmor och i år hoppas jag att hon kanske hinner och sätta sig ner en stund när hon äter. Det är väl inte troligt men vi får hoppas, sedan blir det väl en liten tupplur tillsammans med kalle Anka och hans vänner. Nytt för i år är att vi tyvärr missar midnattsmässan i Slädene med allt vad det innebär med skönsång och släkt för vi ska käka gröten och ha julklappsutdelningen i lidköping. jag behöver väl inte säga God Jul för det har ni väl, när jag var därnere 1990 längtade jag hem på julaftonen så att jag nästan gick sönder. Allt vi fick var mjuka pepparkakor och surt rödvin men det var andra tiden i Hua Hin då. Hoppas ni får en härlig dag och med kanske ytterligare en massage för att mjuka upp de frusna vinterlederna istället för en Toffe och en Triss. GOD JUL
    HO HO HOOO från Magnus (familjen hälsar)

    SvaraRadera
  5. Ni verkar ju ha det alldeles underbart!! Jag blir så himla avundsjuk att jag snart mår dåligt:P haha! Min gran har redan börjat att barra (hoppas den håller sig till julafton iaf), men jag tror inte att ni flickor kommer behöva oroa er om att er så kallade gran ska börja barra!! Ni måste lägga upp ett kort på den så jag får se hur duktiga ni är! Jag vet att Anna är en hejjare på o pynta! Iaf en halv meter hög plastgran...:) Ha det nu så gott i värmen töser!!

    Kramar Sara!!

    SvaraRadera
  6. Jag saknar dig här hemma Jossan, ännu en jul utan dig och det känns inget vidare. Men jag ska verkligen spara lite glögg med mera tills du återvänder, var så säker;) Märks att ni har det bra och varför skulle ni inte de? Ni befinner er ju i paradiset, ha nu en bra julhelg och ta ett å annat dopp för din polare så ska jag rulla en snöboll eller två för dig! Massa pussar å kramar på er bägge två/ Världens bästa granne (Julia om du inte fattar..)

    SvaraRadera
  7. God Jul på er tjejer!! Hoppas ni har det bra och gottar er i det fina vädret :)

    Conny, Catharina o Ida

    SvaraRadera
  8. Hej på Er!! Vi önskar er en vit och underbar jul :).

    Kramar från fam Björndahl

    SvaraRadera
  9. haj och god jul på er tjejer! börjar bli lite tjatigt nu eller? :)

    tycker ni det är väldigt jobbigt så kan vi fira jul när ni kommit hem också, ska jag spara lite pepparkakor, tomtegröt, julmust och allt vad som hör julbordet till?
    många kramar från ida och jesper!

    SvaraRadera
  10. Hejsan Flickor. Hoppas som vanligt att allt är bra. Passa på och njut av de sista dagarna i Thailand. Vi ser fram emot att följa Er vidare färd mot Australien. Vi tillönskar Er och alla som följer er resa på bloggen
    EN RIKTIG GOD JUL.
    Anders, Maritha, Oscar och Gustaf.

    SvaraRadera
  11. Heeej! kanske skulle in kunna lägga upp lite kort från ert fina ställe med julpynt och sånt? åå vad härligt det låter, ingen koll på vilek dag det är och hur mkt kolckan är =) så avis!!! vill gärna se lite kort på rugby leken i vattnet =)puss & kram Julia D

    SvaraRadera