tisdag 29 december 2009

Sydney! :)

Tidigt pa sondagmorgonen steg vi upp for att paborja var resa till Sydney och Australien. Fran Koh Phangan tog vi farjan tillbaka till Koh Samui, och val dar flog vi vidare till Bangkok. I Bangkok vantade vi ett par timmar innan vi satte oss pa planet mot Australien. Flygresan tog ca 9 timmar, men gick valdigt fort. Alla hade varsin tv-skarm, och dessutom flog vi nattid sa vi kunde i alla fall fa ett par timmars somn.
Nar vi kom fram till vart hostel fick vi en liten lattare chock. Sjalva hostelet ar jattefint och frascht, men i rummet luktade det sunkig kille blandat med en rejal bakfylla! Dessutom lag alla i rummet och sov nar vi kom klockan 10.30. Vi spenderar i stort sett ingen tid alls pa rummet.

Igar traffade vi Hjalmar i Darling Harbour och tog en kaffe. Han bjod sedan med oss upp till deras otroligt lyxiga lagenhet sa vi aven fick traffa Leo och de andra killarna. Det var riktigt roligt att traffa dem och se hur de har det :)
Vi har hangt med grabbarna idag ocksa. Det har varit jatteharligt vader sa vi gick till en park och bara njot. Parken lag precis brevid operahuset och Harbour bridge, sa nu har vi aven sett dessa.

Har i Sydney har vi bada antligen lyckats hitta lite mat som passar oss. Jossan har hittat sina "Nordpolen" tekakor, och Anna ar valdigt nojd over att hennes finncrisps finns har :) Igar at vi darfor en rejal frukost med bade brod, agg, yoghurt/flingor. Nar vi satt och mumsade som allra bast satter sig en kanadensare brevid oss och pastar att vi svenskar ater mycket. Idag kom han och tog kort pa oss vid frukosten, och givetvis var han aven dar nar vi kom med vara TRE taco- matkassar.
Denna kanadensare gick vi igar med pa bio. Vi sag "did you hear about the Morgans" med Sarah Jessica Parker och Hugh Grant. En riktig tjejfilm som passade oss alldeles utmarkt en regnig dag.

Har kommer endast tva bilder. Det ar jattesegt internet har sa det tar gorlang tid att ladda upp korten!
See ya!


Vid operahuset


Johan, ar de har glasogonen battre da?

2 kommentarer:

  1. Welcome to Australia

    Jag skiter i rykte ära och namn,
    jag skiter i guld och pengar.
    Jag skiter i männens längtande famn,
    jag skiter i deras sängar.
    Jag skiter i varmt,
    jag skiter i kallt.
    Jag tror tamejfan jag skiter i allt.
    Men om jag kunde skita silver och guld,
    då skulle jag betala all min skuld.
    Då skulle jag aldrig mer jobba och slita
    - bara sitta och skita.

    Happy new year !!!

    SvaraRadera
  2. Heej! kul att ni träffade killarna! hoppas att dom har det bra =) puss & kram Julia D

    SvaraRadera